søndag den 4. marts 2012

Opskrifter på 3 nemme småkager :

Der blev spurgt efter opskrifter til de forskellige små kager jeg stillede frem på disken til den søde tand, i anledning af Livingplus holdt en lang lørdagsåbent dag den 3. marts:

MINI CHOKOLADEMUFFINS :
100g mørk chokolade, 125 gf. hvedemel, 125 g. brun farin, 125 g. smør, 2 tskfuld bagepulver , 2 teskefuld vanillesukker, 2 spiseskefuld mælk , 2 æg.

Smør smeltes, chokoladen hakkes , Alle øvrige ingredienser minus chokolade blandes i en skål.

Kom hakkede chokolade i sidst. Fordel i mini muffinsforme. Bages i ovnen ca. 15 min. ved 200 grader.

HINDBÆRTÆRTE:
2 æg, 160 g. hvedemel, hindbær (frosne)
Æg og sukker piskes til skum, tilsæt mel,
Kom dejen i en smurt tærteform eller portionsmuffinsforme (fylde ca. 1/3 i formen) tryk let frosne hindbær ovenpå dejen. I ovnen på 200 grader ca. 20 min. hvis det er små forme  ellers ca. 35 min. i en stor tærteform. Server gerne med pisket fløde eller cremefraiche.

KOKOSMAKRONER:
Æg og sukker piskes let sammen, kom kokosmel i.
Dejen sættes med 2 teskeer på en smurt plade eller i små portionsforme. Bages på nederste rille ved 200-225 grader i 10-12 minutter, til kagerne er svagt gyldne. De bliver endnu mere lækre hvis man dypper de færdige makroner i flydende chokolade. (det nåedede jeg bare ikke ;-)

Ingen kommentarer: