mandag den 6. december 2010

Samarbejde på tværs af fag ..eller titlen *livsglæde* og *på vej til byen*



Noget jeg holder meget af, er at finde mennesker, der har noget særligt i sig : kan noget , vil noget, og vil mere end standardløsninger. .

At få mulighed at lave samarbejde med dem - skabe noget i fællesskab, hvor vi bruger hver vores kompetancer, og får skabt noget unikt ud af det.

DET TÆNDER MIG! :-)

Som det skete med et par malerier som vi i fællesskab fik lavet for en skøn og levende familie i Sydsjælland jeg for tiden løser et større, gennemgribende, og spændende indretningsprojekt for.


UDEN DEM ville dette slet ikke kunnet lade sig gøre, og uden den enorme tillid familien har vist mig i projektforløbet, ved bl.a. at give carte-blanch til at bestille 2 helt nye malerier.... så havde det SLET IKKE kunnet lade sig gøre.

Men heldigvis findes sådanne mennesker også, som heller ikke går på kompromis, eller rene standardløsninger.

og derfor KAN JEG bare ikke lade mig engagere mig langt mere på personlig plan også.

Men så kom 'fællesopgaven' som jeg tog fat på med stor entusiasme - sammen med kunstneren Charlotte Eland, som jeg fandt yderst egnet til denne opgaves løsning,

og heldigvis  hvis stil og formbevægelser straks faldt i smag - også hos mine kunder.

Udgangspunktet var således  :

1.Mine kunder skulle have et kunstnerisk resultat, som gerne skulle skabe 'tonen' i de rum hvor de skulle indgå i det sammenhængende spil. Skabe liv, personlighed og bevægelse.

2.Kunstneren skulle have så vidt mulige kunstneriske bevægelsesfrihed som muligt.

3 . Prisen være rimelig.


Derfor greb jeg det an på denne måde:

1 At vælge to titler til malerierne, der gerne skulle give udfordringen videre til kunstneren. Vælge størrelse på malerierne, efter hvor disse malerier skulle hænge.

2. At give praktiske oplysninger: så som Rumforhold, = stuen hvor malerierne skulle indgå i helhede, stof og farveprøver af det møblement der var bestilt til stedet. Stilen der var tiltænkt osv.

Titlerne blev : *Livsglæde* (stort maleri) og et mindre ca. 40x40 *på vej til byen*

Maleri *livsglæde* efter 1. udkast.

Mere herom kan læses her : Samarbejde på tværs af fag II

Ingen kommentarer: